Smarteyes præsenterer:

Forårets solbrilletrends SS21 – Vores nye hverdag afspejles i moden dette forår

Sæsonens solbriller er lige så spændende som de er kontrastfyldte, og de henter inspiration fra den nye hverdag, som mange af os lever med i dag. På den ene side et roligere og mere minimalistisk liv med mere tid derhjemme. På den anden side en længsel efter at socialisere os med venner, være ude og sætte mere glans på tilværelsen. Disse to kontraster afspejles i forårets tendenser.

Pernilla Algede, Creative Director i Smarteyes’ designafdeling fortæller om to tydelige stilretninger blandt forårets solbrilletrends: ”Lounge Glamour” og ”Garden Disco’s”.

– I den minimalistiske stil, som vi har valgt at kalde ”Lounge Glamour” ser vi solbriller med enkle, rene linjer og en tidløs elegance. Metalliske overflader og transparent acetat er toneangivende for trenden. En stil der er lige så velegnet til luksus ’loungewear’, når vi befinder os i et afslappet setup eller skal ud i en mere stilfuld kontekst, lyder det fra Pernilla Algede, Creative Director hos Smarteyes. Hun fortsætter:

– Som en kontrast til dette, ser vi en mere maksimalistisk stil, hvor energi og leg er nøgleordene. Stilen afspejler ønsket om at socialisere os og sætte mere glans på tilværelsen, hvilket ses i dristige former og solbrillemodeller, der virkelig skiller sig ud. Her blandes mønstre, farver og former og med et strej af 70’erne drømmer vi os væk til festlige ”Garden Disco’s”.

Årets nye solbrillekollektioner
Lige nu findes Smarteyes’ nye solbrillekollektioner i samtlige butikker. Blandt nyhederne er flere modeller fra designsamarbejderne med Efva Attling og Oscar Jacobson samt 6 helt nye modeller fra kollektionen Smarteyes X Non-Violence.

Vi går mod lysere tider
Frem til den 6. juni får du en gratis solbrille med i din styrke, når du køber briller hos Smarteyes. Du får således 1 enkeltstyrkebrille og enkeltstyrkesolbrille til 1.450 kr. eller 1 flerstyrkebrille og en flerstyrkesolbrille til 3.450 kr. Se mere om tilbuddet på smarteyes.dk.

Del på sociale medier