Loppetorv på rådhuspladsen
Lørdag den 2. april skydes sæsonen for loppetorvet på Frederiksberg i gang. Så kom ned og gør et godt kup!
Lørdag den 2. april skydes sæsonen for loppetorvet på Frederiksberg i gang. Så kom ned og gør et godt kup!
Onsdag den 6. april klokken 16.30 – 18.00 kan du komme og høre vores to søvnvejledere fortælle om søvnens betydning for vores sundhed og trivsel.
Stor undersøgelse har taget temperaturen på danskernes sundhed i Region Hovedstaden. Vi ryger mindre, men mange unge bruger til gengæld snus. Især unge kvinder mistrives og er ensomme, og i hovedstadsregionen har vi en særlig udfordring med stress. Fælles for de fleste resultater er, at borgere med kortest uddannelse har dårligere trivsel og sundhed.
De unge søger fortsat primært mod de gymnasiale uddannelser. Det viser søgetallene for de unge, der forlader grundskolen. Hver femte af de unge søger en erhvervsuddannelse, mens flere end tidligere ønsker at starte i 10. klasse.
Nye tal viser, at de unge fortsat søger mod de gymnasiale uddannelser. Det er brandærgerligt, for Danmark har brug for flere faglærte, lyder det fra Dansk Erhverv.
Inden hele S-banen senere på året kan overgå til et nyt, digitalt signalsystem, skal det testes på de tre sidste linjer.
På søndag den 27. marts sætter vi uret en time frem. Det ved du måske, men er din elektroniske p-skive også klar over det? Hvis ikke, så sørg for at indstille den, så du undgår en ærgerlig p-afgift.
Der var bred opbakning blandt politikerne i Region Hovedstaden, da regionsrådet tirsdag aften drøftede mulighederne for flygtede ukrainere til at komme i job i regionen. Helt praktisk opretter regionen én indgang til kommunernes jobcentre.
Forklaringerne på det store fald er mange og komplicerede. Vi bor længere væk fra vores arbejdspladser i dag, og bilparken er eksploderet. Børn har fået længere til skole, fordi skoler er lagt sammen. Trafikken er med stadig flere, større og hurtigere biler steget enormt og presser cyklister. Det sidste er vigtigt at bide mærke i, fordi utryghed ifølge Vejdirektoratet er en af de fem hovedårsager til, at cyklister holder op med at cykle.
Situationen forbedrede sig meget hurtigere, end man havde forventet, og siden da er behovet for selvtest faldet markant i takt med, at sundhedsmyndighedernes testanbefalinger er blevet lempet. Det har betydet, at det faktiske forbrug af selvtest har været betydeligt lavere end oprindeligt forventet.