92 procent af passagererne i busserne på Frederiksberg er tilfredse eller meget tilfredse med forholdene omkring deres bustur. Det svarer de i den årlige undersøgelse af passagertilfredsheden.

Frederiksberg Kommune har gennem fem år udført årlige tilfredshedsundersøgelser i busserne. Også i år er tilfredsheden høj, og der er kun to procent af passagererne, der svarer, at de er utilfredse med tilbuddet.

Undersøgelsen er gennemført som personlige interviews i busserne på Frederiksberg, og behandler blandt andet: Trafikinformation og overholdelse af køreplanen, muligheden for at få en siddeplads, kundeservice og chaufførens kørsel samt afgang, afstand og rejsetid.

Formand for By- og Miljøudvalget på Frederiksberg, Jan E. Jørgensen (V) er glad for den høje tilfredshed: ”Det er positivt, at Frederiksbergs borgere er tilfredse, men vi skal naturligvis også være opmærksomme på de passagerer, der peger på forbedringer. Borgernes oplevelser af busservicen er vigtig, og af den grund lægger vi stor vægt på at denne tilfredshedsundersøgelse fastholdes, også til næste år, hvor der er forbedringer og dermed også ændringer på vej i den kollektive trafik på grund af den nye metrocityring. Det vil også betyde ændringer i busnettet, og derfor skal vi være ekstra opmærksomme på passagerernes oplevelser,” siger han.

Interviewene er gennemført i alle A-busserne, i linje 31 og 34 og i Frederiksbergbusserne. De foregik på forskellige tidspunkter på dagen og både hverdage og i weekends.

Læs pressemeddelsen her.