Nyt tilbud om tidsbestilling har skabt kortere køer og mindre ventetid i skranken i BorgerServiceCentret. En ny kampagne skal få endnu flere til at springe køen over.
I sommersæsonen kan der være ekstra travlt i BorgerServiceCentret, fordi mange rejser på ferie og skal have fornyet deres pas. Derfor er Frederiksberg Kommune med i en kampagne, der kører i flere kommuner, og som skal gøre opmærksom på fordelene ved tidsbestilling. Borgerservicechef Sara Mia Petersen håber, at det vil få endnu flere til at booke tid på forhånd, når de skal i BorgerServiceCentret.
”Du kan heldigvis klare rigtigt meget via hjemmesiden, men en gang i mellem er det alligevel nødvendigt at møde op i BorgerServiceCentret. Her i ferieperioden skal mange have fornyet deres pas, og der kan derfor være ekstra tryk på og lidt mere ventetid end normalt. Men hvis du bestiller tid i forvejen, kommer du hurtigere til, og du får samtidig besked om, hvilke dokumenter, du skal have med dig, så du ikke behøver gå flere gange”, siger hun.
Du kan bestille tid i BorgerServiceCentret via Frederiksberg Kommunes hjemmeside. Som udgangspunkt kan du komme til samme dag, og du kan selv vælge det tidspunkt på dagen inden for almindelig åbningstid, hvor du ønsker at få hjælp.