Frederiksberg har endnu ikke fået sit eget madmarked, men lige rundt om hjørnet – på Vesterbro – ligger WestMarket. Et tocifret millionbeløb og en styrket ledelse skal nu løfte dette madmarked til nye højder. Målet er at skabe et succesfuldt hverdagspusterum med gastronomiske oplevelser fra hele kloden.
Siden åbningen i starten af 2017 har initiativtagerne bag WestMarket oplevet, hvad det vil sige at åbne et nyt, stort madmarked i hjertet af Vesterbro. Der har både været bølgeskvulp og officiel anerkendelse. WestMarket har taget livtag med sine børnesygdomme, og nu vil stedets nye direktør løfte WestMarket til nye højder.
“Vores store drøm og klokkeklare mål er at blive de lokales foretrukne hjem uden for hjemmet – en ekstra spisestue med gastronomi fra hele verden og ægte Vesterbro-atmosfære med plads til alle. WestMarket er et hamrende fedt og levende madmarked i hjertet af Vesterbro, og det skal det være i mange år fremover,” fortæller direktør Steen Jensen, der overtog rorpinden i slutningen af april i år.
For at kunne tage de næste store skridt har investorerne bag WestMarket, foruden ansættelsen af Steen Jensen, netop tilført madmarkedet et tocifret millionbeløb, og så har Tivolis tidligere økonomidirektør, Claus Dyhr, sat sig i stolen som formand for bestyrelsen.
“Vi havde brug for ekstra kapital og flere erfarne kræfter på holdet for at tage WestMarket til næste niveau. Nu har vi begge dele, og jeg glæder mig til at vise vores gæster, hvad der kommer ud af den cocktail,” siger Steen Jensen.
Under åben himmel i Vesterbros baggård
To ting har udfordret Vesterbros madmarked fra starten: Området ved indgangen mod Vesterbrogade og de manglende muligheder for at invitere gæsterne med udenfor.
“Vi har nu fået indrettet et udendørsmiljø, hvor vores gæster kan nyde den ægte, gedigne baggårdsstemning a la Vesterbro med masser af plads til leg og sol på næsen eller hygge under stjernerne. Det fejrer vi senere på sommeren, når de sidste detaljer er på plads.
Vi er også i gang med at gentænke området mod Vesterbrogade, hvor vi i højere grad ønsker en blanding af små og store enheder. Hvad der præcist kommer til at ske, kan jeg ikke løfte sløret for endnu, men vi ser området som en fantastisk platform til at vise københavnere og turister, hvad den danske fødevarebranche formår,” siger Steen Jensen.
Lægger man vejen forbi WestMarket, kan man allerede nu se, høre og smage de første forbedringer både inde og ude.
/Pressemeddelelse – Westmarket