Andreas von der Heide er CEO for det Frederiksberg-baserede livsstilsbrand, Les Deux. Han mener, at vi alle må stå sammen i disse svære corona-tider; virksomhederne, politikerne og i den grad også kunderne. Opfordringen er, at kunderne skal fortsætte med at handle lokalt, så der fortsat vil være de små, lokale butikker efter covid-19.

Les Deux rykkede i 2016 deres hovedkontor og deres 35 ansatte til Frederiksberg, hvor de senere åbnede deres første fysiske flagship store på Gl. Kongevej 96. Butikken har været en stor succes, og det er også derfor de har underskrevet yderligere to butikker i København, som åbner i løbet af året. Dog står lokalerne på Gl. Kongevej lige nu tomme, da alle medarbejdere, på nær ledelsen, er sendt hjem for at undgå større coronasmitte:

”I denne kedelige situation er det eneste rigtige selvfølgelig at sende folk hjem. Vi har et ansvar som butik og sted hvor folk mødes til en gratis kaffe og en sludder, for at sikre vores kunder, ansatte og Frederiksbergs generelle sundhed. Vi må holde sammen i denne tid,” siger Andreas von der Heide, og appellerer til at frederiksbergerne skal støtte de lokale butikker, caféer og virksomheder.

Flere af de ansatte har endda Les Deux tatoveret på sig, og det er også noget, der beskriver Les Deux, der er gået fra én hvid T-shirt til at være et af Danmarks og Europas hurtigst voksende tøjbrands. Andreas von der Heide beskriver en kærlighed til virksomheden og Frederiksberg:

”Vi elsker Frederiksberg og det lokalsamfund, der er her. Derfor skal det gøres klart, at vi hverken vil lukke butikken på Gl. Kongevej eller fyre nogle af vores 35 ansatte. De er som en familie for os, og de har en kæmpe andel i at vi i dag er, hvor vi er. Mange af de ansatte har endda frivilligt tilbudt at gå ned i løn eller bruge feriedage, og det er helt unikt at opleve og noget der kendetegner en iværksættervirksomhed som vores,” fortæller Andreas von der Heide, der bor med sin familie på Frederiksberg.

Pressefoto
Del på sociale medier