PostNord har på baggrund af et succesfuldt testforløb valgt at gennemføre et pilotprojekt på Frederiksberg og Vesterbro, hvor alle pakkebude skal bruge BEKEY’s digitale adgangsløsning til åbning af opgangsdøre i 3 måneder.

Efter et vellykket testforløb på Frederiksberg, hvor et mindre antal pakkebude før sommeren har brugt BEKEY på deres pakkeruter, har PostNord og BEKEY nu valgt at gennemføre et pilotprojekt på hele Frederiksberg og Vesterbro, hvor omtrent 50 pakkebude i 3 måneder skal anvende BEKEY’s digitale adgangsløsning til at forbedre servicen overfor pakkemodtagere, levere flere pakker og effektivisere arbejdsgangene.

”Pilotprojektet er et spændende tiltag, som vi ser frem til at teste i disse travle tider med Black Friday og julen lige om hjørnet. Løsningen fra BEKEY giver os mulighed for

PR-foto: BEKEY

nemmere at levere pakker til de kunder, der bor i opgange – også selvom de ikke er hjemme. Det resulterer i, at vi kommer til at levere flere pakker direkte til kunden i første forsøg, og mange vil kunne spare turen til posthuset”, siger Lene Reipuert, chef for e-handel og pakkedrift hos PostNord Danmark

Digital adgangsløsning der giver adgang til leverandører med et konkret ærinde.
BEKEY’s digitale adgangsløsning er i dag monteret på halvdelen af alle låste opgangsdøre i Storkøbenhavn, og gør det nemmere og hurtigere for leverandører af pakker, reklamer, dagligvarer mv. at levere på kundernes adresser selvom modtagerne ikke er hjemme. Med BEKEY kan leverandørerne altid få adgang til opgangen og aflevere pakken og dermed give kunderne den bedste service.

”Vi er meget stolte af, at PostNord har valgt at gennemføre et pilotprojekt med BEKEY, hvor vi vil vise at vores digitale adgangsløsning kan understøtte PostNords ambitioner om at forbedre servicen overfor deres kunder samt deres effektivitet i uddelingen af pakker”, siger Jannik Bray Christensen, adm. direktør i BEKEY.

BEKEY arbejder på at udbrede løsningen til alle låste opgange i Storkøbenhavn, så beboere i lejligheder kan få leveret ligeså fleksibelt, som hvis man bor i hus, uanset om man skal modtage et brev, en pakke eller en måltidskasse. Opgangsdørene åbnes med en app, som alle bude har på deres smartphone. Et bud får kun adgang til en digital nøgle, hvis hun eller han har et konkret ærinde i opgangen.

”Med vores løsning giver vi mulighed for langt højere grad af sikker og fleksibel levering i aflåste opgange. Beboere får nu mulighed for frit at vælge mellem levering ved deres hoveddør – også når de ikke er hjemme – eller afhentning ved en pakkeudlevering. Samtidigt er løsningen mere sikker end deling af nøgler eller koder, da digitale nøgler kun udleveres ved et konkret ærinde”, fortæller Jannik Bray Christensen.