Street Food bliver stadig et større fænomen i Danmark, derfor afholdes der igen i år Street Food om Søerne – en madfestival, der som noget nyt har fået Irma som hovedsponsor. Sammen hylder de originalitet og iværksætteri, der bliver omdrejningspunktet for madfesivalen.

Fra den 9.-11. august kan du opleve den københavnske madscene helt tæt på og smage på de nyeste tendenser indenfor innovative fødevareprodukter. I disse dage forvandles de københavnske søer til et madmekka, hvor både nye fødevareiværksættere og erfarne gastronomer samles om det, de elsker – at eksperimentere med mad og møde madglade gæster i øjenhøjde. Med mere end 60 forskellige boder er der rig mulighed for at udvide sine smagsløg og prøve specialiteter fra eksempelvis Snack & Blues, Mulgeo, Kiin Kiin Street, Falafel Bar, Mikkeller og Fonda CPH, der alle tilbyder tastings til priser i omegnen af 40 kr.

PR foto – Street Food om Søerne

Irma som hovedsponsor.
Som noget nyt bliver madfestivalen i år sponsoreret af Irma. Irma har valgt at engagere sig i Street Food om Søerne, da madfestivalen deler samme værdifællesskab som Irma, når det kommer til at give plads til ny innovation indenfor mad og drikke og hylde dem, som tør at sætte en innovativ madkultur på menuen.

“Som et led i vores strategi om at blive et urbant madhus, er det vigtigt for os at give plads til nye, spændende og lokale madiværksættere. Danmark er et land med en spændende madkultur, hvor smag, kvalitet og bæredygtighed er i højsædet, og vi ser hele tiden nye madentreprenører, som bidrager til, at madkulturen får lov til at forny sig på spændende vis. Derfor ønsker vi at være med til at hylde street food-kulturen og iværksætterne bag,” fortæller Søren Steffensen, kædedirektør for Irma.

Kom med på en dansk fødevareiværksætters rejse.
At give plads til nye fødevareproducenter er en højt prioriteret sag for Irma. Derfor stiller Irma svanecykler til rådighed for iværksætterne til Street Food om Søerne, som med en sejltur på Søerne får en unik mulighed for at inddrage forbrugerne i deres iværksætterrejse. Her vil iværksætterne fortælle om drivkrafterne bag deres produkter, og samtidig give forbrugerne lov til at smage på de innovative produkter.

“Vi er rigtig glade for, at der bliver sat fokus på iværksætteri. Som startupvirksomhed er det virkelig afgørende for os at møde forbrugerne og høre, hvad de synes om vores produkter. Den feedback vi får, bruger vi nemlig i vores videre udvikling, som kan være altafgørende for vores produkters succes på markedet,” udtaler Martine Jakobsen, founderen bag Fonda CPH, som producerer vegansk fondpacho.

Sejlturene finder sted den 9.-11. august. Der kan ikke bookes plads, så mød blot op ved Irmas lounge til venstre for Søpavillonen – Gyldenløvesgade 24, 1369 København. Sejlturene med smagsprøver er gratis.

Læs mere om arrangementet og madboderne her.

Sejlplan – Det er muligt at sejle med følgende madiværkættere i disse tidsrum:

Banana CPH – Fredag, lørdag og søndag mellem kl. 15-17.
Blid – Lørdag mellem kl. 11-13 og søndag mellem kl. 13-15.
Fonda CPH – Søndag mellem kl. 15-17
København Kombucha – Fredag mellem kl. 15-17.
Kødbyens Is – Fredag mellem kl. 17-19 samt lørdag og søndag mellem kl. 13-15.
Planteslagterne – Fredag og lørdag mellem kl. 15-17 samt søndag mellem kl. 11-13.
Seaman – Fredag mellem kl. 17-19 og lørdag mellem kl. 13-17.
The Syrup Company – Fredag mellem kl. 17-19, lørdag mellem kl. 13-15 og 17-19 samt søndag 13-15.
Vera Mexicana – Lørdag og søndag mellem kl. 13-15.

Om fødevareiværksætterne i svanerne:

Banana CPH – Producerer banansoftice uden tilsat sukker og mejeriprodukter. Christian vil fortælle om iværksætterrejsen lige fra idéen opstod til hvor de er i dag.

Blid – Producerer økologisk og fermenteret lav-alkoholiske drikke med naturlige bobler. Luise vil fortælle om sin oplevelse af at være startupvirksomhed i Danmark, og om årsagen til at hun har holdt fast i sin idé.

Fonda CPH – Producerer vegansk fondpacho. Martine vil fortælle om, hvordan man kan minimere madspil hos landmænd ved at lave fond, og samtidig gøre en forskel lokalt og for fremtidens fødevarefremstilling.

Københavns Kombucha – Producerer non-alkoholisk kombucha med bobler, der er udvundet på naturlig fermenteret te. Louise vil fortælle om rejsen fra at begå sig i et pulserende erhvervsliv til

et liv som passioneret iværksætter med et produkt, der er finalist til ‘Sol over Gudhjem’-prisen.

Kødbyens Is – Producerer økologiske og håndlavede gourmetis. Karsten vil fortælle, om sin idé med at lave is med færre tilsætningsstoffer og mere æstetik.

Planteslagterne – Producerer plantebaserede alternativer til kød af rene råvarer. Emil vil fortælle om det plantebaserede sprogbrug i Danmark, forståelsen af sundhed og om, hvordan man kan gøre den generelle snak om plantebaseret mindre radikal og mere jordnær.

Seaman – Producerer bæredygtige tangchips, der er rige på protein og uden E-numre. Heine vil fortælle om hans kamp for ikke blot at være et nyt fødevarebrand, men også at kunne bruge humor til at oplyse og gøre godt for både havet og miljøet.

The Syrup Company – Producerer organisk sirup med god smag, der hjælper kunder med at drive deres drikkevarevirksomheder på en mere bæredygtig og omkostningseffektiv måde. Siruppen kan både bruges i alkoholiske og non-alkoholiske drikke. Patrik vil udfordre sine gæsters smag med omhyggeligt udvalgte drinks.

Vera Mexicana – Producerer mexicanske produkter såsom chilisauce og tørrede chilier i tæt samarbejde med lokale bønder i Mexico. Søren vil give en introduktion til Mexicos univers af chilier og give sine gæster mulighed for at smage på de forskellige typer.